Monday 15 August 2016

Mount Rushmore, South Dakota (Bahagian 2)

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Artikel ini bersambung dari bahagian 1 ;
http://sharery.blogspot.com.au/2016/08/mount-rushmore-south-dakota-bahagian-1.html

Tugu Peringatan Mount Rushmore terkenal kerana ukiran patung kepala empat bekas Presiden Amerika Syarikat. Mereka ialah George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt and Abraham Lincoln.

Pemahat terkenal Gutzon Borglum memerlukan seramai 400 orang pekerja dalam melengkapkan ukiran yang bermula dari 4 Oktober 1927 sehingga 31 Oktober 1941. Selain daripada itu, tidak ada kematian yang melibatkan pekerja sepanjang 14 tahun projek ini dijalankan.






15 gambar di bawah ini ialah gambar pemandangan semasa di dalam perjalanan turun dari Mount Rushmore menuju semula ke Rapid City.































Tidak banyak gambar yang saya kongsikan di dalam entri kali ini kerana saya telah menyiarkan artikel mengenai Mount Rushmore pada tahun lalu. Ikuti artikelnya melalui alamat ini;
http://sharery.blogspot.com.au/2015/06/mount-rushmore-south-dakota-mercu-tanda.html


Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang melancong, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan terkini saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.

2 comments:

  1. Tak ramai sangat orang yang pergi mount ni ya sis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf sangat-sangat lambat reply. Saya pergi bukan waktu cuti sekolah, jadi memang tak ramai orang. :)

      Delete