Monday 20 June 2016

Fargo, North Dakota, Amerika Syarikat

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Fargo merupakan bandar yang paling besar di negeri North Dakota malah lebih besar dari ibu negerinya iaitu Bismarck. Populasi penduduk yang dikira sehingga tahun 2014 ialah seramai 115,863 orang. Jarak antara Fargo dengan Bismarck pula dianggarkan lebih kurang 315 km.

Lawatan saya lebih ditumpukan ke pusat bandar Fargo. Kesibukan di sini nampak agak berkurangan pada hujung minggu dan saya pasti ia akan sibuk pada hari bekerja. Semoga anda terhibur melihat gambar-gambar yang saya sertakan di bawah.
















Fargo Theatre merupakan bangunan bersejarah yang juga salah sebuah ikon terkenal Fargo.




Fargo Theatre dibina pada tahun 1926 dan masih beroperasi sehingga ke hari ini dengan menayangkan filem tempatan dan antarabangsa.






Broadway menawarkan banyak restoran, kafe, pusat hiburan dan membeli belah untuk pelancong dan penduduk tempatan.  







Stesen radio tempatan.

















Meneruskan perjalanan ke Bismark pada lewat senja.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang melancong, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.

No comments:

Post a Comment