Tuesday 1 March 2016

Pulau Pinang Malaysia Bahagian 2

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Entri ini adalah bersambung dari bahagian 1. Kepada yang ketinggalan, anda boleh membaca melalui alamat yang saya berikan di bawah ;
http://sharery.blogspot.com.au/2016/02/pulau-pinang-malaysia-bahagian-1.html

Tujuh daripada lapan buah klip video yang saya muat naik di sini adalah semasa menaiki feri dari Terminal Feri Sultan Abdul Halim (Butterworth) ke Terminal Feri Raja Tun Uda (Georgtown). Manakala klip video terakhir dirakamkan di atas Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah.



























Jambatan Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah yang panjangnya 24 km merupakan jambatan terpanjang di Malaysia dan Asia Tenggara.  Kepanjangan jambatan di atas laut ialah 16.9 km. Pembinaan bermula pada November 2008 dan siap pada Februari 2014. Hari ini genap dua tahun usia ia dirasmikan (1 Mac 2014) dan dibuka kepada pengguna pada keesokan harinya (2 Mac 2014).

Terima kasih kepada pembaca sekalian kerana mengikuti entri dua bahagian mengenai lawatan singkat saya ke Pulau Pinang.

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang melancong, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.

No comments:

Post a Comment