Friday 5 June 2015

Restoran Island Malaysian Cuisine Las Vegas

Assalamualaikum w.h.t dan Salam Sejahtera

Saya biasa mendengar ada yang mengatakan susah untuk mendapat makanan halal di Las Vegas dan pernah saya ternampak di akaun Instagram selebriti Malaysia yang datang bercuti merungut rindukan nasi di Las Vegas.

Melihat dan mendengar komen-komen sebegini membuatkan saya ketawa kerana jelas sekali mereka tidak membuat penyelidikan sebelum datang bercuti.

Selain mempunyai keluarga angkat di Las Vegas, salah satu sebab lain saya dan suami suka datang ke sini ialah terdapat banyak restoran halal malah terdapat juga masjid di mana suami pernah solat di situ.

Keluarga angkat saya tidak mempunyai masalah untuk mendapatkan stok daging halal kerana di sini juga terdapat kedai runcit yang menjualnya.

Entri mengenai restoran halal di Las Vegas akan disiarkan secara berperingkat dan saya mulakan dengan Malaysian Island Cuisine. Kepada yang rindu dengan makanan dari Malaysia, restoran ini adalah sesuai untuk anda.


Di hadapan pintu masuk restoran.

Gambar kiri : Sijil halal dipaparkan di tepi pintu masuk.

Gambar kanan : Dinding yang dilukis dan dicat menggambarkan tepi pantai sesuai dengan nama restoran ini.

Gambar kiri : Risalah pelancongan Malaysia.

Gambar kanan : Kaunter di bahagian tepi pintu masuk
.

Gambar atas : Pemandangan di dalam restoran.

Gambar bawah : Di satu sudut lain terdapat meja permainan snuker.

Gambar atas : Campuran satay ayam dan daging.

Gambar bawah : Pasembur.

Gambar kiri : Karipap.

Gambar kanan : Telur dadar dan tiram.

Bersama keluarga angkat saya yang sudah menetap di Las Vegas lebih dari 10 tahun yang lalu. Mereka merupakan pelanggan tetap restoran ini dan bersahabat baik dengan pemilik restoran.

Di belakang saya ialah pentas untuk karaoke.

Bergmabar di salah satu sudut restoran yang saya rasakan agak menarik di mana diletakkan bendera Malaysia dan Amerika Syarikat serta wau bulan. Pelanggan juga boleh bermain snuker di sini.


Island Malaysian Cuisine

5115 Spring Mountain Road
Las Vegas, Nevada
89146

http://islandmalaysian.com/

Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan tentang melancong, sila nyatakan di dalam ruangan komen dan tinggalkan alamat e-mel untuk saya membalasnya kelak. Anda juga boleh ikuti perkembangan saya melalui akaun Instagram, blog_th2010.





No comments:

Post a Comment